ტტტექსტური ამოცანა, რომლის
ამოხსნა მოითხოვს განტოლების შედგენას და ამოხსნას
საფეხურები |
ქულა |
ამოცანის მონაცემების ორგანიზება |
|
ამოხსნისათვის საჭირო მონაცემების ამოკრეფა ამოცანის ტექსტიდან |
0 - 1 |
მონაცემების ორგანიზება და ისეთი ხერხით ჩაწერა, რომელიც აადვილებს ამოხსნის
გზის მოძებნას |
0 - 1 |
ადეკვატური აღნიშვნების
შემოტანა |
|
საძიებელი სიდიდეების გამოყოფა |
0 - 1 |
საძიებელი სიდიდეებისათვის ასოითი აღნიშვნების შემოღება |
0 - 1 |
მათემატიკური ობიექტებისა და პროცედურებისათვის სწორი აღნიშვნების გამოყენება
(მაგალითად: ფუნქციის, ალგებრული მოქმედების) |
0 - 1 |
ამოხსნის გზის მოძებნა |
|
განტოლების შედგენის
წინმსწრები მსჯელობა |
0 - 1 |
განტოლების შედგენა |
0 – 1 |
ამოხსნის გზის რეალიზება
და პასუხის მიღება |
|
განტოლების ამოხსნის
ხერხის მოძებნა |
0 - 1 |
განტოლების ამოხსნა
და პასუხის მიღება |
0 – 1 - 2 |
რეფერატის შეფასების სქემა
ამ შემთხვევაში მე-3 და მე-5 კრიტერიუმები
ფასდება 0-2 ქულით, ხოლო ყველა დანარჩენი 0 ან 1 ქულით. მაქსიმალური ჯამი არის ათი
ქულა.
1 |
მიზანი/თეზისი - კვლევის შედეგად გამოთქმული ძირითადი იდეა |
1 |
|
2 |
რეფერატის ორგანიზება |
1 |
|
3 |
შინაარსის კორექტურობა, ფაქტობრივი საიმედოობა |
2 |
|
4 |
ენობრივი გამართულობა |
1 |
|
5 |
კვლევა |
2 |
|
6 |
ილუსტრაციები/თვალსაჩინოებები |
1 |
|
7 |
შეთავაზებული მოსაზრების არგუმენტებითა და მაგალითებით გამყარება |
1 |
|
8 |
დასკვნები |
1 |
|
|
ჯამი |
10 |
|
პროექტის
შეფასების სქემა
|
|
ელემენტარული 1 ქულა |
მისაღები 2 ქულა |
ოსტატური 3 ქულა |
1 |
მიზანი |
არ არის კარგად გამოკვეთილი, ბუნდოვანია |
ხდება ერთ მიზანზე ფოკუსირება |
კარგად გამოკვეთილი მიზნები, მარტივად
აღსაქმელი |
2 |
ორგანიზება |
სუსტად ორგანიზებული, არ არის იდეებს
შორის ლოგიკური ჯაჭვი, რაც აბნევს მკითხველს/ მსმენელს |
გააზრებულია თანმიმდევრულობა, ორგანიზების
ნიშნით, ზოგი გადასვლა იდეებს შორის არის მარტივი, ზოგი გაუგებარი |
კარგად ორგანიზებული ფორმატი, ლოგიკური
გადასვლა ერთი იდეიდან მეორეზე, ორგანიზება ზრდის პროექტის ეფექტურობას |
3 |
შინაარსის კორექტულობა |
გვხვდება ხშირი შეუსაბამო, მცდარი
ინფორმაცია, შეყავს შეცდომაში მკითხველი/მსმენელი |
ძირითადად კორექტულია, შეუსაბამო
ან მცდარი ინფორმაციით |
მთლიანად კორექტული, ფაქტები ზუსტი
და მკაფიო |
4 |
ენეობრივი გამართულობა |
ენობრივად გაუმართავი, ხშირი შეცდომებით |
ენობრივად გაუმართავი, მცირე შეცდომებით |
ენობრივად გამართულია, დაცულია პუნტქტუაციის
ნიშნები |
5 |
კვლევა |
კვლევა არაეფექტურადაა დაგეგმილი,
გამოყენებული წყარო არაა სანდო, ანალიზი ზედაპირულია |
კვლევა დაგეგმილია, მაგრამ ჯგუფის
პოტენციალი მთლიანად არ არის გამოყენებული, შეზღუდულია წყაროები, ანალიზი მისაღებია |
კვლევა სწორად არის დაგეგმილი, გამოყენებულია
არა ერთი წყარო და ანალიზიც სიღრმისეულია |
6 |
თვალსაჩინოებები |
თვალსაჩინოებები ხშირად შინაარსთან
შეუსაბამოა, ან არ არის ჯგუფის მიერ შექმნილი |
თვალსაჩინოების კავშირი შინა-არსთან
არის, მაგ-რამ ერთფერო-ვანია, გამოიყენე-ბა მოძი-ებული და ჯგუ-ფის მიერ შექმნილი |
მრავალფეროვანი, შინაარსის შესატყვისი,
აკურატულად შესრულებული
|
7 |
შემოქმედებითობა |
მცირე შემოქმედებითი ენერგიის დანახარჯი
ჯგუფის მხრიდან |
ზოგჯერ ჩანს ჯგუფის ორიგინალური
აზრები, რაც ეხმარება პროექტის უკეთ წარმოჩენაში |
ჩანს ჯგუფის ორიგინალობა, სიახლე
და თავისებური ხედვა, რაც პროექტს საინტერესოს ხდის |
8 |
კავშირები საგნებთან |
არ ჩანს ჯგუფის კომპეტენცია საგნებში,
გვხვდება ფაქტების უზუსტო ინტერპრეტირება |
მოსაზრებები დაკავშირებულია ერთი ან ორი საგნიდან მიღებულ ცოდნასთან |
ხდება მთავარი მოსაზრებების დაკავშირება
სხვადასხვა საგნიდან მიღებულ ცოდნასთან, რაც მიუთითებს ჯგუფის მრავალი მიმართულებით კომპეტენტურობაზე |
9 |
დასკვნები |
არ
არის ჩამოყალიბებული დასკვნები |
დასკვნები ჩამოყალიბებულია კვლევის
ადეკვატურად, მაგრამ არ არის მკაფიო |
დასკვნებში არის სიახლე (ორიგინალობა),
ლოგიკური კავშირი იგრძნობა კვლევასთან, ისინი
მკაფიოდაა ჩამოყალიბებულია |
10 |
პრეზენტაცია |
ეფექტურად
არ არის წარმოჩენილი პროექტის არსი, უჭირს აზრის ჩამოყალიბება და პასუხების გაცემა,
არ არის მიზნობრივად გამოყენებული თვალსაჩინოებები |
ბუნდოვნად აყალიბებს
პროექტის არსს, იყენებს თვალსაჩინოებებს,
პასუხობს შეკითხვების უმეტესობას |
ნათლად ჩამოყალიბებული პროექტის
არსი, მკაფიო მეტყველება, აუდიტორიაზე გათვლილი, ძირითადი იდეებია გაშლილი, იყენებს
თვალსაჩინოებებს და პასუხობს ყველა კითხვას |
პრეზენტაციის
შეფასების სქემა
ამ შემთხვევაში მოსწავლეებს თითოეულ
კრიტერიუმში ენიჭება ნული ან ერთი ქულა, საბოლოო ქულის გამოსაყვანად ითვლება მათი ჯამი;
მაქსიმალური ქულა არის ათი ქულა.
საინტერესო
შესავალი (პრობლემის იდენტიფიცირება) |
1 |
კვლევები/ნაშრომის
წარმოჩენის უნარი |
1 |
შემოქმედებითი
უნარი |
1 |
პრობლემის
გადაჭრის გზების შეთავაზება |
1 |
თემის
გასაგებად წარმოდგენა (ლოგიკური ჯაჭვი) |
1 |
საუბარი
(გამართულობა, ტემბრი) |
1 |
თვალსაჩინოების
გამოყენება |
1 |
აუდიტორიასთან
კონტაქტი |
1 |
ინფორმაციის
ფლობის უნარი (ადეკვატური კითხვა-პასუხი) |
1 |
დროის ლიმიტის დაცვა |
1 |
ჯამი |
10 |
ზეპირმეტყველების
შეფასების სქემა
კრიტერიუმები |
მაღალი |
საშუალოზე მაღალი |
საშუალო |
საშუალოზე დაბალი |
დაბალი |
(9-10) |
(7-8) |
(5-6) |
(3-4) |
(1-2) |
|
საუბარი |
მკაფიოდ მეტყველებს და აქვს
კონტაქტი მსმენელთან. |
ძირითადად მეტყველება გასაგებია
და აქვს კონტაქტი მსმენელთან. |
ცდილობს მკაფიოდ გამოთქვას
სათქმელი, თუმცა მსმენელებს უჭირთ გაგება. |
მეტყველება არამკაფიოა, მსმენელებს
უჭირთ გაგება. |
უჭირს გასაგებად მეტყველება. |
არავერბალური კომუნიკაცია |
შეუძლია ეფექტურად აღიქვას
და გამოიყენოს არავერბალური კომუნიკაციის ფორმები (თვალით, ჟესტებით, გამომეტყველებით,
ხმით). |
ხშირად შეუძლია დაამყაროს
არავერბალური კონტაქტი. |
იშვიათად იყენებს არავერბალურ
კომუნიკაციის ფორმებს. |
ცდილობს არავერბალური კომუნიკაციის
სხვადასხვა ფორმის გამოყენებას. |
არ იყენებს არავერბალურ კომუნიკაციას. |
მოსაზრების არგუმენტირება |
მოსაზრება ორიგინალურია |
მოსაზრება გამყარებულია ფაქტებით, ცნებებით. არის ლოგიკური კავშირი საკითხთან |
მსჯელობს, თუმცა მოსაზრება
მოკლებულია ლოგიკურ კავშირს საკითხთან და არ არის გამყარებული ფაქტებით |
ცდილობს არგუმენტის მოძიებას,
თუმცა უჭირს მოსაზრების ფაქტებით გამყარება |
ვერ მოჰყავს არგუმენტი, არ
შეუძლია არგუმენტირებულად მსჯელობა |
ლოგიკური ბმა |
საუბრისას წინადადებები და
თემები ლოგიკურად ებმის ერთმანეთს |
წინადადებები ყოველთვის ლოგიკურადაა
ერთმანეთთან დაკავშირებულ, ხშირად ახალი თემაც პირდაპირ უკავშირდება ძირითად სათქმელს |
სათქმელი ლოგიკურადაა გადმოცემული,
თუმცა ახალი თემა პირდაპირ კავშირში არ არის ძირითად სათქმელთან |
ცდილობს, სათქმელი ლოგიკურად
დააწყოს |
საუბრისას არ შეუძლია სათქმელი
ლოგიკურად დააწყოს |
ინფორმაციის მოძიება
კრიტერიუმები |
1-3 |
4-5 |
6-7 |
8-10 |
ინფორმაციის
მოძიების წყაროები |
იყენებს
მხოლოდ საკუთარ ინფორმაციას |
იყენებს
მხოლოდ სახელმძღვანელოში მოცემულ ინფორმაციას |
იყენებს
მხოლოდ რამდენიმე ინფორმაციის წყაროს |
იყენებს
მრავალფეროვან საინფორმაციო საშუალებებს |
მოძიებული
ინფორმაციის შესაბამისობა |
მასალა
არ არის საკითხის შესაბამისი |
მასალა
ნაწილობრივ შეესაბამება საკითხს |
მასალა
ძირითადად შეესაბამება საკითხს |
მასალა
სრულიად შეესაბამება საკითხს |
მოპოვებული
ინფორმაციის ორგანიზებულობა |
მასალა
არ არის სწორად ორგანიზებული |
მასალა
ნაწილობრივ ორგანიზებულია |
მასალა
ორგანიზებულია, მაგრამ რთულად აღსაქმელი |
მასალა
კარგად და მოსახერხებლადაა ორგანიზებული |
მოძიებული
ინფორმაციის ანალიზი |
ვერ
იყენებს სკოლის მასალას მიზნობრივად |
ნაწილობრივ
მიზნობრივად იყენებს მოძიებულ მასალას. |
ძირითადად
მიზნობრივად იყენებს მოძიებულ მასალას. |
მიზნობრივად
იყენებს მოძიებულ მასალას |
ექსპერიმენტის შეფასების სქემა
|
1-3 ქულა |
4-5 ქულა |
6-7 ქულა |
8-10 ქულა |
კვლევის
მიზნის განსაზღვრა |
არასწორად
აყალიბებს მიზანს |
ნაწილობრივ
სწორად აყალიბებს მიზანს |
აყალიბებს
მიზანს |
სრულყოფილად
აყალიბებს მიზანს |
საჭირო
ინვენტარის განსაზღვრა |
არასწორად
ჩამოთვლის საჭირო მასალას |
ჩამოთვლის
საჭირო მასალის ნაწილს |
ჩამოთვლის
ძირითადად საჭირო მასალას |
ჩამოთვლის
ყველა საჭირო მასალას და ინვენტარს |
კვლევის
შედეგების ვარაუდი |
არასწორად
აყალიბებს ვარაუდს |
გამოთქვამს
სწორ ვარაუდს |
აყალიბებს
და ნაწილობრივ ასაბუთებს თავის ვარაუდს |
აყალიბებს
და სასბუთებს თავის ვარაუდს |
კვლევის
მიმდინარეობის აღწერა |
არასწორად
ჩამოთვლის კვლევის ეტაპებს |
ჩამოთვლის
კვლევის ზოგიერთ ეტაპს |
ჩამოთვლის
კვლევის ძირითად ეტაპებს |
სრულად
ჩამოთვლის ეტაპებს |
მონაცემების
აღრიცხვა |
აღრიცხავს
არასწორ მონაცემებს |
აღრიცხავს
მონაცემებს ნაწილობრივ და უსისტემოდ |
აღრიცხავს
მონაცემებს ნაწილობრივ და უსისტემოდ |
აღრიცხავს
მონაცემებს ნაწილობრივ და უსისტემოდ |
მონაცემთა
ანალიზი |
არასწორად
აკეთებს მონაცემთა ანალიზს |
აკეთებს
მონაცემთა ანალიზს მცირე ხარვეზებით |
აკეთებს
მონაცემთა ანალიზს |
აკეთებს
მონაცემთა სრულ ანალიზს |
დასკვნა |
არასწორად
აკეთებს შესაბამის დასკვნას |
აკეთებს
ნაწილობრივ სწორ დასკვნებს |
აკეთებს
ძირითადად დასკვნებს |
აკეთებს
სრულფასოვან დასკვნებს |
No comments:
Post a Comment